Saturday

VYKORT Jag och Hedda någonstans runt Melbournes kust
Snart har vi varit borta från kalla kalla Lund i tre veckor. Resan började i Singapore där vi fick stanna lite längre än väntat på grund av ett fel med planet. Iväg kom vi till slut till Melbourne som visade sig vara en underbar stad fylld med puls. Här firade vi julafton med present utbyte och god mat. I Melbourne åkte vi även med på diverse turer. Vi fick se hundratals pigviner och wallabies. En hel dag letade vi koalor, kängrus och emus med två Brooklyn bor och vår aussie guide Mat.

Vidare åkte vi till Sydney som var en aning regnigare än Melbourne. I Syndey väntade dock vänner och där med några väldigt sena nätter med fyllde med dans, skäggiga män och dyra taxi rundor. I Sydney badades det trotts det regniga vädret en hel del bubbelpool med Opera huset som utsikt, FAB!

Nästa stopp var flygplatsen i Brisbane där vi tog oss till en färja som skulle ta oss till vårt nästa äventyr. Världens tredje största sand ö Morton Island. Här bodde vi i typ 5 nätter i en villa med 5 steg till stranden! Mycket sol för den kvinnliga delen av sällskapet och mer segway och fyrhjuling för de andra. Här fick vi även se vilda delfiner, sjökor och sköldpaddor!

Sista anhalten i Australien skulle bli två timmar från Brisbane upp i regnskogen med bil. Vi kom hit igår med en lätt osäker chafför, vänster trafiken är inte helt lätt. Vägen till hotellet var minst sagt storslagen. Nog det vackraste jag sett på resan. Just nu bor vi minst sagt toppen. Det kallas Villa men jag skulle säga trähus. Vår altan är är i samma höjd som träkronerna där vi sitter i bubbelbad med utsikt över regnskog. Imorgon åker vi tillbaka till rena fina Singapore!