Tuesday

Festivalsommar?
Jag har aldrig gått på någon festival, men alla mina festival kära vänner säger att jag om någon skulle passa in där. Och jag tror dom, ett ställa där ingen bryr sig om man duschat på 3 dagar och varit full i 5, verkar var något som passar mig perfekt! Som om man skulle gå på alla festivaler, eller ja de urvalet jag gjort nu, skulle det kosta: 8350 kr, plus resekostnader som antagligen går upp till samma summa, plus alkohol och cigaretter som över stiger det dubbla.


Siesta 27-29 maj
Bob Hund, Dead Prez, Fibes! Oh Fibes, Familjen, First Aid Kit, Johnossi, Kapten Röd.

Artister att se: 6
Pris: 745

Roskilde 1-6 juni
Brother Ali, Florence+The Machine, Jack Johnson, Muse, The Temper Trap.

Artister att se: 5
Pris: Från 1600

Peace and Love 28 juni - 3 juli
Kings Of Convenience, Markus Krunegård, Melissa Horn, Brother Ali, Chords, Fibes! Oh Fibes.

Arister att se: 6
Pris: 1500

Hultsfred 7-10 juli
Bob Hund, Familjen, Maskinen, Fibes! Oh Fibes.

Artister att se: 4
Pris: 1300

Arvika 14-17 juli
Markus Krunegård, Regina Spektor, Babyshambles.

Artister att se: 3
Pris: 995

Emmaboda 29 - 31 juli
Crystal Castles, Uffie, Johnossi, Maskinen, Kapten röd, Hoffmaestro och Chraa, Parken, Deportees.

Artister att se: 8
Pris: 850

Way Out West 12-14 aug
La Roux, M.I.A, The XX

Artister att se: 3
Pris: 1350


Ordning jag vill se dessa festivaler i
1. Emmaboda
2. Way Out West
3. Siesta
4. Roskilde
5. Hultsfred
6. Peace and love
7. Arvika

No comments:

Post a Comment